Autode elektroonikaaparatuuri vigade otsimine ja remont

Autode elektroonika töötab rasketes tingimustes: temperatuuride kõikumine -30 kuni +120 kraadini, või rohkem. Lisaks kõrge niiskus, vibratsioon ja muud füüsilised vigastused. Seepärast tekib ka tänapäevases elektroonikaseadmes, mis küll disainitud töökindlaks siiski vigu, ja lülitused riknevad. Autode elektroonika jaguneb põhiliselt mootori ja käigukasti juhtimine, pidurisüsteem, roolisüsteem, sünkroniseerimismoodulid, peamine aju, kereosade kontrollerid, sildade kontrollerid ja andurid jms. Kõike seda kokku kutsutakse tavaliselt auto aju.. Tehniliselt pole see aga üks arvutikast vaid komplekt erinevates moodulitest. Need moodulid on tihti omavahelises sõltuvuses ja ühe kõrvalekalle võib välja lülitada terve ahela.
Mõned keerukamad ja uuemad autod võivad sisaldada kuni 100 erinevad moodulit ja lülitust.

Autode elektroonikaplokkide remont komponentide tasemel

Tänapäevane auto koosneb peale tavaliste osade lisaks erinevatest agregaatidest ja sõlmedest, mille töö sõltub elektroonikaplokkide tööst, nagu näiteks mootori juhtimine, käigukast, konditsiooneer, mugavuslülitused, kere elektroonika, pidurisüstee jne.
Need plokid saavad signaale erinevatelt anduritelt ja saadud informatsioon töödeldakse ning väljund viiakse järnevasse lülitusse ja üldisesse juhtimisse. Nende plokkide hind on tavaliselt kõrge ja tihti vajavad nad erinevaid adaptsioonitoiminguid, koodide kirjutamist, programmide salvestust ja kalibreerimist. Tavaliselt tasub klient nende tööde eest eraldi. Samas peale elektroonikaploki remonti piisab tihti ainult tema ühendamisest tagasi võrku. Sõltub muidugi sellest, milline komponent vahetusse läks. Seepärast võimaldab keerukas remont tihti säästa raha, kuna remont maksab vähem, kui uue ploki ostmine.
Paljud töökojad saavad pakkuda ainult plokkide vahetust, kuna neil puudub vastav spetsialist, kes võiks seadme parandada. Auto elektroonikaseadmed on tavaliselt keerukad või ülikeerukad, seega on õigem lasta remont teha selle ala spetsialistil. Ise üritades võib aga tekitada vigu juurde. Keerukate seadmete remont ei vaja ainult teadmisi vaid vajab ka vastavat mõõtetehnikat, kontrollstende, signaali generaatoreid ja emulaatoreid.
Remondihind sõltub palju ploki demontaazi võimalustest, näiteks kui seade on valatud silikooni või mingi muu vaigulaadse/plastikuga kaetud. Hinna määrab ka vea iseloom ja varuosade hind. Siiski on see kõik odavam, kui osta uus.

Näidikute paneeli remont

Spidomeetri ja näidikute plokk  koosneb erinevatest osadest, millest igaüks näitab erinevaid auto töös toimuvaid muutusi, töökorras olekut või häireid. Tänapäevaste autode näidikute plokid sisaldavad sageli mikroprotsessoreid ja muud keerukat elektroonikat. Tihti sisaldavad mikrokiibid tehase poolt paigadatud tarkvara. Kuna komponente on palju, siis võib tekkida ka mitmeid vigasid. Tavalised on korrodeerunud ühendused ja temperatuuride kõikumisest ja vibratsioonist tekkivad praod joodetes. Põlevad läbi ka led valgustused ja muud indikaatorid, mida on keerukam asendada.
Näidikute plokke saab parandada ja lõpphind on tavaliselt madalam töötava kasutatu seadme omast.

Tööstusliku tehnika ja veoautode elektroonika remont

Praegune tööstustehnika ja veoautod sisaldavad tihti palju erinevaid autmaatika ja elektroonika seadmeid. Suuremal tehnikal on tavaliselt ka suurem vibratsioon ja raskemad töötingimused. Näiteks kondensaadi tekkimine ehitusel, põllumajanduses ja metsas töötavatel masinatel. Seadmete hind on tavaliselt kõrge, sageli on plokid ka tootmisest maha võetud või muudetud pisut, mis ei võimalda rikkis skeemi lihtsalt välja vahetada. Teine suurem probleem on ka aeg, mille jooksul saaks uued plokid tellida.
Tehnika seisutund ja päev on kõrge hinnaga. Seepärast tasub siiski proovida parandada. Remont võib võtta tavaliselt aega mõne tunni. Samas võib ka varuosa puudumisel rohkem aega võtta.
Kokkuvõtteks tuleb ka see kliendile soodsam, kui tellida uued seadmed.